6 הצגות מומלצות בתיאטרון בית ליסין שהולכים לכבוש את 2024

תיאטרון בית ליסין הוא ללא ספק אחד מהתאטראות הטובים והמובילים בישראל שמקפיד תמיד להישאר עדכני וחדשני. מתוך עשרות ההצגות של התיאטרון, מציג השנה עשרות הצגות שכולן בהחלט מעניינות ומסקרנות, אך לדעתנו הצנועה, אלו הם 6 ההצגות הכי מומלצות של בית ליסין שאתם חייבים לראות השנה.

הדה גאבלר

את מגי אזרזר כבר מזמן לא צריך להציג. אזרזר נהפכה בשנים האחרונות לכוכבת תיאטרון מצליחה במיוחד בזכות ההצגה אפס ביחסי אנוש שהפכה לאחת ההצגות המצליחות ביותר בבית ליסין בכל הזמנים. עכשיו היא מגיעה לתפקיד ראשי בהצגה המצויינת "הדה גאבלר" שם היא תיכנס לנעליים של שחקניות רבות מהארץ ומהעולם שגילמו את התפקיד הנחשק של גאבלר.

מדובר במחזה של המחזאי הנורווגי הנריק איבסן שראה אור לראשונה בשנת 1891. המחזה עוסק בהדה גאבלר, בתו של גנרל אריסטוקרטי, שחוזרת מנסיעת ירח דבש עם בעלה יורגן, איש אקדמיה צעיר. הדה מאוכזבת הן מנישואיה והן מחייה החדשים. המחזה מתאר את מערכת היחסים המורכבת בין הדמויות השונות, ובסופו הדה מתאבדת.

יחד עם אזרזר משתתפים כמה כוכבי תיאטרון נוספים כמו רמי הויברגר, נעמי לבוב, ועוד. בקיצור, הצגה שאסור להחמיץ!

בלוז לחופש הגדול

מחזות הזמר בישראל הפכו בשנים האחרונות למאסט בכל תיאטרון שמכבד את עצמו (ראו למשל את קזבלן של הבימה, מלצרית של הבימה או סוף העולם שמאלה של התיאטרון הארצי) וגם בבית ליסין הקפידו להציג העונה הזאת מחזמר משלהם והעלו השנה את המחזמר המעולה "בלוז לחופש הגדול".

זהו עיבוד חדש של אורן יעקובי לסרט הקלאסי של רנן שור ודורון נשר המספר אודות חבורת נערים ונערות לפני הגיוס לצבא המתכוננים למסיבת סיום התיכון ומתמודדים עם החלטות גורליות על עתידם.

מרבית המשתתפים והשחקנים בבלוז לחופש הגדול הם שמות פחות מוכרים (אך מוכשרים בטירוף) אך לצידם תוכלו למצוא את הותיקה והמנוסה וגם את נועם קלינשטיין (האחות של והבת של, אבל בעיקר כוכבת עולה בזכות עצמה). אם אתם חובבי , זהו בהחלט המחזמר שתרצו לראות השנה.

בין קודש לחולון

עוד כוכב תיאטרון ענק שמצליח להפוך כל הצגה וכל תסריט למוצלח, הוא השחקן שמככב השנה בהצגה בין קודש לחולון המעולה שנחשבת לאחת הטובות של בית ליסין וזכתה בביקורות ושבחים רבים.

בין קודש לחולון היא למעשה שיתוף פעולה נוסף של הצמד דניאל לפין ו שיצרו שוב קומדיה מושלמת ומהנה שמצליחה לכבוש את לב הקהל. במרכז העלילה – יהודה וייס, איש עסקים מצליח שחי חיים כפולים. מצד אחד הוא חי עם בת זוגו החילונית איילה ובתם יעל בחולון. מצד שני, כשהוא טס לכאורה לעסקים בבלגיה, הוא למעשה נוסע לירושלים לאשתו החרדית שרה ולמשפחתו החרדית. שתי הנשים לא מודעות לקיומה של האחרת. מכאן, כבר הכל מסתבך. הצגה סופר מומלצת!

סיפור אהבה

הצגה מעולה נוספת וסופר מומלצת בתיאטרון בית ליסין השנה, היא ההצגה סיפור אהבה שמביאה לבמה בתפקיד הראשי את השחקנית הנהדרת אגם רודברג (שזכתה להצלחה ענקית גם בזכות סדרת הטלוויזיה המצויינת "חזרות").

סיפור אהבה של תיאטרון בית ליסין מביאה עיבוד עברי חדש ומרענן למחזה המצליח של המחזאי הבריטי צרפתי אלקסיס מיכליק המספר על אהבה, נאמנות, משפחה ומגדר. במרכז ההצגה – קטיה וז'וסטין, זוג לסביות לשעבר שנפרדו בגלל רצונה של ז'וסטין להקים משפחה, נאלצות להתמודד עם העבר המשותף כאשר קטיה מאובחנת עם מחלת הסרטן. המפגש המחודש מערער את חייה המסודרים של ז'וסטין ומעלה שאלות לגבי עתידה של בתן המשותפת, ז'אן, לאחר מותה הצפוי של קטיה.

המוערך מביים את ההצגה המצויינת הזו שהפכה לאחת הנמכרות ביותר בתיאטרון השנה. מומלץ בחום רב!

אפס ביחסי אנוש

כבר הזכרנו מקודם את ההצגה אפס ביחסי אנוש שנחשבת לאחת ההצגות המצליחות ביותר בכל הזמנים בבית ליסין בפרט ובתיאטרון הישראלי בכלל ובעקבות כך, ההצגה המצליחה ממשיכה להציג תאריכים רבים גם במהלך השנה הזו ומצליחה עדיין למלא את האולמות בכל תאריך.

למי שאיכשהו עדיין לא יצא להכיר, מדובר בעיבוד בימתי לסרט המצוין בבימויו של עידו רוזנברג ובהשתתפות מגי אזרזר, , , מעיין תורג'מן, רון שחר, אסף הרץ, לורין מוסרי, קרן-מור-מישורי, מאי קשת, דור ברנס, אבירם אביטן, לירן מזרחי, נופר אליהו, אשלי זימברג וענבר יוחננוף.

אם עדיין לא יצא לכם לראות, אל תוותרו על אפס ביחסי אנוש. רוצו לראות לפני שתרד מהבמה לגמרי.

סטמפניו

סטמפניו היא מההצגות היותר מעניינות שתמצאו בתיאטרון הישראלי השנה והיא בהחלט הצגה שנכנסת לקטגוריה של Must-See. מדובר בהצגת דרמה שכתבה עדנה מזי"א על פי המחזה הידוע של שלום עליכם שהתבסס על הדמות ההיסטורית של הכנר יוסל'ה דרזנר, שהיה ידוע בנגינתו המרשימה וביכולתו לכבוש את לב הנשים.

את ההצגה ביים ומשתתפים בה השחקנים והשחקניות דניאל גל, ידידיה ויטל, אופיר וייל, אשלי זימברג, אסף יונש, -מישורי, זוהר מידן, מאי קשת, יניב שביט. לא לפספס!

מחפשים עוד המלצות מעולות? היכנסו לעמוד הצגות מומלצות שלנו ותוכלו למצוא את הרשימה המלאה של כל ההצגות ומחזות הזמר הטובים והמומלצים בישראל!

לכל ההצגות של תיאטרון בית ליסין

תוכן עניינים