תיאטרון בית ליסין - לוח הצגות והזמנת כרטיסים

להלן לוח הצגות ופרטים על הזמנת כרטיסים לכל ההצגות שרצות בתיאטרון בית ליסין:

הצגות של תיאטרון בית ליסין שתוכלו לראות השבוע

אודות תיאטרון בית ליסין

תיאטרון בית ליסין נוסד בשנת 1980 כמועדון התיאטרון של ההסתדרות הכללית באולם הקטן שברחוב ויצמן בתל אביב. המועדון נקרא "בית ליסין" והתקיימו בו הופעות והצגות. החל מאותה שנה החל המקום לפעול כתיאטרון רפרטוארי, ביוזמתו של יעקב אגמון, לאחר שהמבנה שופץ והותאם להפקות תיאטרון.

כך הפך בית ליסין למעשה לתיאטרון היורש של התיאטרון הקודם של ההסתדרות, תיאטרון האהל, שנסגר ב-1969. המעבר לתיאטרון רפרטוארי סימן את תחילתה של תקופה חדשה עבור המוסד.

בשנת 1993 מונתה ציפי פינס למנכ"לית ולמנהלת האמנותית של בית ליסין, מה שהוביל לחידוש נרחב של המוסד. בשנת 2003 עבר בית ליסין למיקומו הנוכחי בפסאז' הוד ברחוב דיזנגוף בתל אביב, למבנה בו שכן בעבר התיאטרון הקאמרי.

בשנת 2010 יזמה עיריית תל אביב שיפוץ נרחב של המבנה בהשקעה של כ-110 מיליון ש"ח, דבר שאפשר הרחבה משמעותית של פעילות בית ליסין.

חזון אמנותי והפקות בולטות

ברוח החזון האמנותי של המנהלת האמנותית ציפי פינס, החל בית ליסין לשים דגש מיוחד על הפקות מקור ישראליות, שרובן משקפות את המציאות החברתית והפוליטית בארץ. מדי עונה מעלה בית ליסין 10-12 הפקות חדשות, כש3-4 מתוכן הן בכורה של מחזות ישראליים.

יתר הרפרטואר מורכב ממחזות עכשוויים מהתיאטרון העולמי לצד עיבודים של קלאסיקות. הפקות בולטות שהעלה בית ליסין בשנים האחרונות כוללות את "תפוחים מן המדבר","רוחל'ה מתחתנת", "האורחת" ו"סינית אני מדברת אליך" מאת סביון ליברכט שזכו להצלחה רבה.

כמו כן, מחזמרים שנויים במחלוקת כגון "מייק" ו"אחים בדם" עוררו עניין ציבורי רחב. מחזות ישראליים חדשים שעלו בבית ליסין בשנים האחרונות עוסקים בנושאים אקטואליים כגון "הסודות" של הדר גלרון. שחקנים מובילים כגון ששון גבאי ותיקי דיין משתתפים אף הם בהפקות בולטות ותורמים למוניטין של בית ליסין.

מחלוקות וביקורות

לאורך השנים הועלו כלפי בית ליסין מספר ביקורות וטענות, חלקן קשורות לתוכן ההצגות וחלקן לניהול המוסד. בדצמבר 2013 הוגשה תביעה כנגד בית ליסין והמחזאי הלל מיטלפונקט בטענה להפרת זכויות יוצרים של המחזה "אדמונטון" מאת רון גואטה.

לטענת התובע, מיטלפונקט העתיק רעיונות ומרכיבים שונים מהמחזה ליצירתו שלו "מקסי ואני". פרופ' שמעון לוי, מומחה בתחום התיאטרון, חיווה דעתו כי מדובר במקרה ברור של גניבה ספרותית.

בנוסף הועלו טענות על חוסר מקוריות בחלק מהפקות בית ליסין ועל תוכן שנוי במחלוקת של חלק מההצגות. כמו כן נמתחה ביקורת על מדיניות המינויים של אנשי מפתח בכירים במוסד, המעניקה להם כוח רב. ייתכן שביקורות אלה קשורות להצלחתו והשפעתו הרבה של בית ליסין על הנוף התרבותי בישראל.

חשיבות והשפעה על הנוף התרבותי בישראל

לאורך למעלה מ-40 שנות פעילות, הפך בית ליסין לאחד המוסדות החשובים והמשפיעים ביותר בנוף התרבותי הישראלי. במהלך השנים העלה בית ליסין למעלה מאלף הצגות ומחזות מהארץ ומהעולם, שחלקם זכו להצלחה רבה ולהד ציבורי נרחב.

מעמדו הייחודי של בית ליסין כמוסד תרבות הממומן על ידי גופים ציבוריים כמו העירייה וההסתדרות, מאפשר לו חופש יצירתי רב יותר בבחירת הרפרטואר. זאת בניגוד לתיאטראות מסחריים התלויים בכותרות ובמכירת כרטיסים.

מנהלים אמנותיים חזקים כגון ציפי פינס הובילו את בית ליסין להישגים ולחשיפה תקשורתית נרחבת. הדגש על מחזאות מקורית מהארץ מעודד יוצרים ישראלים צעירים ותורם לקידום התרבות הישראלית. ייתכן אפוא שההשפעה התרבותית של בית ליסין אף עולה על גודלו היחסי.

כרטיסים והנחות להצגות בתיאטרון בית ליסין

מומלץ להיכנס לאתר הבא שמציע הנחות וכרטיסים מוזלים לכל ההצגות ומחזות הזמר בישראל עם מבצעים ייחודיים וכרטיסים מוזלים עד 60 אחוז הנחה.